Heatmap – angliškas terminas apibūdinantis spalvingą Jūsų svetainės paspaudimų ar pelės judesių žemėlapį. Kuo tam tikros analizuojamo puslapio vietos ryškesnės (dažniausiai raudonos), tuo ta vieta susilaukia daugiau paspaudimų. Kokia tokių žemėlapių nauda el. parduotuvės savininkui?
Heatmap – tai Jūsų svetainės konkretaus puslapio vaizdinys, kuris parodo lankytojų dažniausiai spaudžiamas nuorodas, puslapio vietas ar dalis. Heatmap – būdas išsiaiškinti, kokios puslapio dalys ar nuorodos yra aktualiausios jūsų lankytojui.
Heatmap – dažniausiai atvaizduoja spalvine gama nuo žalios iki raudonos (daugiausia paspaudimų ar interakcijų).
Heatmap pavyzdys:
Iš praktinės pusės ne kartą įsitikinome didžiule heatmap nauda.
Pavyzdžiui, vienai apatinių drabužių parduotuvėje nustatėme, kad vartotojai nuolat spaudžia ant paveikslėlių, kurie turi suteikti klientui pasitikėjimą svetaine, tačiau nebuvome ten sudėję aktyvių nuorodų į puslapius, aprašančius pinigų grąžinimo galimybes, pristatymo būdus ir kt. Pridėję nuorodas mūsų klientai sulaukė mažiau klausimų telefonų bei pateikė vartotojams informaciją, kurios jie ieškojo.
Kitas pavyzdys, heatmap leidžia nustatyti ar gerai organizuotas turinys bei nustatyti turinio architektūros silpnybes. Pavyzdžiui, neretai subjektyviai manome, kad tam tikras turinys (aprašymai ar pan.) labiausiai domina vartotoją, tačiau išsiaiškinę vienos el. parduotuvės duomenis supratome, kad ant tų aprašymų ar platesnių jų versijų niekas nei spaudžia, nei neskaito, o daugiausia domisi charakteristikomis, todėl sukeitę šias el. parduotuves dalis vietomis netgi dar labiau paskatinome vartotojus domėtis būtent prekės charakteristikomis.
Heatmap dažnai praverčia atrenkant svarbiausią informaciją, pavyzdžiui, vienoje el. parduotuvėje buvo paruoštas DUK (dažniausiai užduodamų klausimų) sąrašas. Panaudodami heatmap nustatėme, kurie klausimai ar problemos kelia didžiausią lankytojų susidomėjimą, pagal tai klausimus perskirstėme taip, kad dažniausiai kylantys būtų tikrai pačiame viršuje bei papildomai patalpinome nuorodas ir ikonėlės su šia informacija prekės puslapyje, kas suteikė vartotojui daugiau pasitikėjimo el. parduotuvė ir sumažino lankytojo galimybę pabėgti iš el. parduotuvės dėl informacijos trūkumo.
Platesnių paslaugų servisai, tarkime, Mouseflow.com netgi įrašo pelės judėjimą, kurį vėliau galima peržiūrėti kaip filmuką. Vienas iš įdomesnių pastebėjimų, kad nemaža dalis lankytojų tekstą, kurį skaito veda pelytės žymekliu, tad taip galite sužinoti, kurie tekstai iš ties domina lankytojus bei jų elgseną apskritai el. parduotuvėje.
Naudinga Mouseflow.com pateikiama ir gaunama statistika, kiek kuris puslapis yra slenkamas žemyn, tai padeda nuspręsti, kur turi būti poziciojonuojamas svarbiausias turinys (žinoma, viršuje).
Atrinkome keletą išmėgintų ir kolegų visame pasaulyje pripažintų įrankių:
Verta atkreipti dėmesį, kad dažniausia nei vienas įrankis neturi neigiamo poveikio el. parduotuvei ar svetainei. Greitaveika nenukenčia.
Heatmap padeda nespėlioti, kaip ir kur turinį talpinti ir/ar sprendžiant vartotojai naudoją funkcionalumą ar ne, o leidžia remtis faktais taip optimizuojant el. parduotuvę didžiausiai konversijai.