Kas yra heatmap ir kokia jų nauda el. komercijos sprendimui?

Kas yra heatmap ir kokia jų nauda el. komercijos sprendimui?

Heatmap – angliškas terminas apibūdinantis spalvingą Jūsų svetainės paspaudimų ar pelės judesių žemėlapį. Kuo tam tikros analizuojamo puslapio vietos ryškesnės (dažniausiai raudonos), tuo ta vieta susilaukia daugiau paspaudimų. Kokia tokių žemėlapių nauda el. parduotuvės savininkui?

Kas yra heatmap?

Heatmap – tai Jūsų svetainės konkretaus puslapio vaizdinys, kuris parodo lankytojų dažniausiai spaudžiamas nuorodas, puslapio vietas ar dalis. Heatmap – būdas išsiaiškinti, kokios puslapio dalys ar nuorodos yra aktualiausios jūsų lankytojui.

Kaip atrodo heatmap rezultatai?

Heatmap – dažniausiai atvaizduoja spalvine gama nuo žalios iki raudonos (daugiausia paspaudimų ar interakcijų).

Heatmap pavyzdys:

screenshot_3

Kokia nauda iš heatmap?

  • suteikia galimybę stebėti ir analizuoti savo lankytojus;
  • padeda identifikuoti aktualiausias klientams el. parduotuvės puslapio dalis ar vietas;
  • padeda nustatyti ar el. parduotuvės navigacija ir meniu yra tinkamai sudėlioti;
  • gali padėti nustatyti, kurie reklaminiai skydeliai ar prekių filtro opcijos dažniausiai naudojamos;
  • padeda išsiaiškinti, kur turi būti svarbiausias turinys konversijai pagerinti;
  • parodo, kur žmonės dažniausiai žiūri ir ką atkreipia dėmesį (kairė pusė);
  • padeda sužinoti daugiau apie vartotojų elgseną puslapiuose;

Iš praktinės pusės ne kartą įsitikinome didžiule heatmap nauda.

Pavyzdžiui, vienai apatinių drabužių parduotuvėje nustatėme, kad vartotojai nuolat spaudžia ant paveikslėlių, kurie turi suteikti klientui pasitikėjimą svetaine, tačiau nebuvome ten sudėję aktyvių nuorodų į puslapius, aprašančius pinigų grąžinimo galimybes, pristatymo būdus ir kt. Pridėję nuorodas mūsų klientai sulaukė mažiau klausimų telefonų bei pateikė vartotojams informaciją, kurios jie ieškojo.

Kitas pavyzdys, heatmap leidžia nustatyti ar gerai organizuotas turinys bei nustatyti turinio architektūros silpnybes. Pavyzdžiui, neretai subjektyviai manome, kad tam tikras turinys (aprašymai ar pan.) labiausiai domina vartotoją, tačiau išsiaiškinę vienos el. parduotuvės duomenis supratome, kad ant tų aprašymų ar platesnių jų versijų niekas nei spaudžia, nei neskaito, o daugiausia domisi charakteristikomis, todėl sukeitę šias el. parduotuves dalis vietomis netgi dar labiau paskatinome vartotojus domėtis būtent prekės charakteristikomis.

Heatmap dažnai praverčia atrenkant svarbiausią informaciją, pavyzdžiui, vienoje el. parduotuvėje buvo paruoštas DUK (dažniausiai užduodamų klausimų) sąrašas. Panaudodami heatmap nustatėme, kurie klausimai ar problemos kelia didžiausią lankytojų susidomėjimą, pagal tai klausimus perskirstėme taip, kad dažniausiai kylantys būtų tikrai pačiame viršuje bei papildomai patalpinome nuorodas ir ikonėlės su šia informacija prekės puslapyje, kas suteikė vartotojui daugiau pasitikėjimo el. parduotuvė ir sumažino lankytojo galimybę pabėgti iš el. parduotuvės dėl informacijos trūkumo.

Pelės judesių įrašymas ir stebėjimas

Platesnių paslaugų servisai, tarkime, Mouseflow.com netgi įrašo pelės judėjimą, kurį vėliau galima peržiūrėti kaip filmuką. Vienas iš įdomesnių pastebėjimų, kad nemaža dalis lankytojų tekstą, kurį skaito veda pelytės žymekliu, tad taip galite sužinoti, kurie tekstai iš ties domina lankytojus bei jų elgseną apskritai el. parduotuvėje.

Naudinga Mouseflow.com pateikiama ir gaunama statistika, kiek kuris puslapis yra slenkamas žemyn, tai padeda nuspręsti, kur turi būti poziciojonuojamas svarbiausias turinys (žinoma, viršuje).

Nuo ko pradėti?

Atrinkome keletą išmėgintų ir kolegų visame pasaulyje pripažintų įrankių:

  • CrazyEgg – 30 dienų nemokamas naudojimas -heatmap, scrollmap ir kt. galimybės
  • MouseFlow.com – nemokamai įrašo ribotą skaičių apsilankymų – viena įdomiausių galimybių, tai pilnas lankytojo veiksmų įrašymas ir atvaizdavimas kaip fimuko. Įrašoma viskas: nuo paspaudimų iki pelės judesių bei judėjimo tarp puslapių. Sistema netgi atskiria, ar naudojamas mobilus įrenginys ar ne ir pagal tai demonstruoja mobilų dizainą arba skirtą kompiuteriams.
  • Heatmap.me – galimybė nemokamai turėti iki 5 puslapių – vienas paprasčiausių įrankių tiesiog atvaizduojantis lankytojų paspaudimus ir heatmap.

Verta atkreipti dėmesį, kad dažniausia nei vienas įrankis neturi neigiamo poveikio el. parduotuvei ar svetainei. Greitaveika nenukenčia.

Heatmap padeda nespėlioti, kaip ir kur turinį talpinti ir/ar sprendžiant vartotojai naudoją funkcionalumą ar ne, o leidžia remtis faktais taip optimizuojant el. parduotuvę didžiausiai konversijai.