PrestaShop ir WordPress su WooCommerce palyginimas

PrestaShop ir WordPress su WooCommerce palyginimas

Vis dar pastebime rinkoje didesnių el. parduotuvių naudojančių WordPress su specialiai prekybai skirtu WooCommerce priedu. Kokie kiekvienos sistemos pranašumai ir trūkumai bei kada kurią sistemą verta naudoti aptariame šiame įraše.

WordPress – neabejotinai populiariausia TVS (turinio valdymo sistema ) pasaulyje pradėjusi savo karjerą nuo tinklaraščių sistemos ir palaipsniui patapusi viena paprasčiausių, geriausių ir daugiausia naudojamų TVS reprezentacinėms svetainėms. Beje, Kauno savivaldybės svetainė taip pat naudoja WordPress (pavyzdys, kiek galima pasiekti naudojant šią atviro kodo sistemą.

WooCommerce – nemokamas atvirojo kodo priedas WordPress TVS, skirtas el. prekybos funkcionalumui integruoti į TVS.

PrestaShop – viena populiariausių el. parduotuvės sistemų pasaulyje ir ypač populiari bei naudojama Europoje. Tai ne TVS sistema, o el. komercijos platforma, skirta išskirtinai prekybai fizinių bei virtualių (parsisiunčiamų) prekių internetu. Specializuotas el. parduotuvių kūrimo įrankis, platforma.

WordPress TVS pranašumai

Nemokama, atvirojo kodo sistema. WordPress būdama viena populiariausių sistemų kartu suteikia galimybe pasinaudoti ir gausybe nemokamų šablonų (angl. themes) bei modulių. „Nemokama“ sąvoka ypač išsiplečia būtent su bendruomenės sukurtais papildomais įskiepiai (angl. widgets) bei moduliais, kurie šiai sistemai suteikia išskirtinumo, nes turbūt visko, ko gali prireikti jau yra sukurta ir tereikia pasirinkti netgi iš 5 ar 10 skirtingų modulių darančių beveik tą patį.

Paprasta naudoti net ir nepatyrusiems. Kadangi sistema skirta daugiausia turiniui valdyti, jos funkcionalumas yra gana paprastas ir nesunkiai perprantamas net ir nepatyrusių vartotojų. Aiškūs ir paprasti administravimo meniu, valdymas savaime suprantamas.

Sąlyginai pigūs programavimo kaštai. Sistemos populiarumas lėmė tai, jog konkurencija tarp programuotojų gana didelė, todėl galima sąlyginai pigiai (nevertinant kokybės) gauti programavimo paslaugas būtent šiai sistemai.

Yra Paysera modulis. Paysera turi savarankiškai palaikomą ir nemokamą modulį būtent WordPress TVS sistemai.

Gerai vertinama SEO iš Google. WordPress neretai dėl savo standartinių galimybių ir papildomų modulių sulaukia geresnių Google vertinimų lyginant su unikaliomis sistemomis (tiesiog dėl jose neintegruojamų standartiškai būtinų vidinių bei techninių SEO elementų).

WordPress trūkumai

Daugiakalbiškumas neintegruotas į standartą. Nėra keleto kalbų naudojimo standartiniame diegime (angl. installation). Todėl, jei norima naudoti daugiakalbiškumą, reikia diegti papildomus priedus, pavyzdžiui, populiariausią, tačiau mokamą WPML. Tiesa, dauguma modulių mokamų ir nemokamų jau būna dažnai suderinti būtent su WPML ar kitais panašiais moduliais.

Neturi jokių katalogo ar lankytojų statistikos surinkimo. Kadangi tai sistema nepritaikyta nuo pat pradžių el. komercijai, turi itin siaurą arba jokio statistikos sekimo apie pardavimus, populiariausias prekes, vidutinę krepšelių vertę ir kt.

Dažnos saugumo problemos bei įsilaužimai. Kartu su savo populiarumu pritraukė ir nemažai piktavalių, kurie nuolat bando įsilaužti per trečiųjų šalių modulis ar pačios sistemos branduolį (angl. core) bei pakenkti svetainės darbui. Jeigu naudosite WordPress TVS, tuomet nuolatiniai naujinimai bus jūsų kasdienybė be kurių niekaip neapsieisite.

Išplėtimas be baimės paprasti pakeitimus atnaujinimus. PrestaShop turi specialią architektūrą, orientuotą į tinkamą pakeitimų atlikimą taip, kad atnaujinus sistemą jie nedingtų bei išliktų. Keisti ir modifikuoti programuotojams galima ne tik sistemos branduolį (angl. core), šabloną (angl. theme) bet ir modulius (angl. modules).

PrestaShop el. komercijos platformos privalumai

Nemokama, atvirojo kodo sistema. Visi tie patys privalumai kaip ir jau aptartos WordPress TVS. Sistema nėra apribota, užkoduota ar kitaip ribojama modifikacijoms ir pakeitimams.

Saugumas. Per visą savo 8 metų karjerą mačiau tik dvi nulaužtas el. parduotuves daugiausia dėl blogai naudotų trečiųjų šalių modulių. Įsilaužimai į PrestaShop yra retas reiškinys, nors atnaujinimų nereiktų pamiršti.

Filtravimo galimybės. Rinkoje yra mokamų ir nemokamų filtrų (kainos rėžiai, gamintojo, atributų (angl. attributes), ypatybių (angl. features) modulių.

Katalogo analizės galimybės. PrestaShop leidžia nieko nedarant (yra standartiniame diegime) nustatyti savo geriausiai parduodamas prekes, daugiausia lankomas kategorijas, geriausias kategorijas, nustatyti, kokiais raktiniais žodžiais atkeliaujama į el. parduotuvę ir kt. PrestaShop seka visus vartotojų prisijungimus, jų lankomų puslapių tipus bei pateikia virš 10 skirtingų statistikos lentelių savo lankytojų analizei, skaičiuoja konversiją pagal pardavimus ir apsilankymus, nurodo vidutinę parduodamo krepšelio vertę.

Išplėstos galimybės prekių redagavimui. PrestaShop neapsiriboja vien tik virtualiomis prekėmis, bet yra galimybė kurti prekių pakuotes (angl. product packs), nustatyti skirtingas prekių būsenas, sistemos elgesį, kai prekių nėra, naudoti sandėlius (likučių valdymas), vežėjų išplėstinės nuostatos pagal kainų ar svorio rėžius.

Išsami vartotojų ir užsakymų informacija. Apie vartotojus atlikusius užsakymus sukaupiama visa įmanoma informacija: sistemoje matomi sukurti vartotojų pirkinių krepšeliai, vartotojų suvesta ir automatiškai surinkta informacija (ip adresai, lankyti puslapiai, įsimintos prekės).

Užsakymų ir vartotojų istorijos kaupimas DB. Galimybės peržiūrėti visus vieno lankytojo užsakymus, sudarytus krepšelius, adresus, pokyčius sistemoje ir kt.

Specializuoti vežėjų bei apmokėjimo būdų moduliai bei integracijos. DPD, Venipak, UPS, USPS, Lietuvos pašto, Omniva ir kt. moduliai automatiškai perduodantys informaciją tiesiai į vežėjų ar apmokėjimų sistemas. Visi didesni lietuviški mokėjimo būdai jau yra realizuoti PrestaShop ir dažniausiai nemokami kartu su užsienio paslaugų siūlytojais: Paypal, Stripe, kreditinių kortelių mokėjimo būdais ir kt.

Webservice naudojimas. Nei viena el. parduotuvė neįsivaizduojama be duomenų apsikeitimo. PrestaShop suteikia galimybę savo Webservice pagalba ne tik atnaujinti prekes bet ir jas eksportuoti.

PrestaShop el. komercijos platformos trūkumai

Daug mažiau turinio valdymo galimybių. Paprastas turinys, t.y. statiniai puslapiai yra sudėtingiau valdomi ir iš dalies turi mažiau galimybių bei galimų išplėtimų standartiškai nei WordPress.  Nėra tinklaraščio modulio pradiniame diegime, tačiau yra nemokamų modulių rinkoje.

Reikalauja daugiau serverio resursų. PrestaShop sistema ypač imli sistemos failų kiekiui (inode ribojimas, populiarus serveriai.lt) bei serverio resursams (atminčiai bei procesoriui).

Sudėtingesnis valdymas. Nors ir PrestaShop šūkis yra paprastumas, tačiau lyginant su WordPress TVS dėl išplėstų ir platesnių galimybių el. komercijos platformos valdymas yra sudėtingesnis, o vartotojai kartais net nežino visų jos standartinių galimybių. Daugiau nuostatų ir pasirinkimų dažnai suklaidina administratorius, tačiau perdėtai to bijoti nereiktų – viskas universalumui ir išplėtimui.

Mažesnis nemokamų modulių pasirinkimas. Taip jau dažniausiai būna, kad el. komercijos sistemos turi daug mažiau nemokamų šablonų bei modulių. PrestaShop nėra išskirtinė ir kai kuriais atvejais moduliai, kurie įprastai būna nemokami WordPress, reikalauja šiek tiek investicijų PrestaShop.

Brangesnis palaikymas. Nuolatinė el. parduotuvės priežiūra reikalauja daugiau resursų ir išmanymo nei kad paprastos WordPress TVS svetainės priežiūra.

Išvados

WordPress su WooCommerce priedu daugiausia skirta paprastoms el. parduotuvėms, kurių prekių kiekis neviršija 100 bei orientuojamasi daugiausia į pačią prekę bei norą ją pristatyti, o ne rimtus pardavimus. PrestaShop yra pilna elektroninės parduotuvės platforma (angl. full scale) turinti visas būtinas (ir ne tik) pardavimams skirtas funkcijas. PrestaShop turėtų būti naudojama profesionaliai norintiems parduoti, besiorientuojantiems į saugumą, pardavimus, konversiją.