El. parduotuvės vienas iš pagrindinių tikslų aiški ir švari vartotojo sąsaja orientuota į pardavimus, tačiau netgi ir tais atvejais, kai viskas atidirbta vartotojai geba pasiklysti ar nematyti tam tikrų dalykų. Vienas iš pagalbos būdų jiems yra gyvos pagalbos (angl. live chat) moduliai. Straipsnyje aptarsime pagrindinių rinkoje esančių gyvos pagalbos modulių PrestaShop el. komercijos sistemai privalumus ir trūkumus pagal iš anksto sudarytus vertinimo kriterijus.
Gyvos pagalbos (angl. live chat) problema rinkoje sprendžiama centralizuotų servisų pagalba, kurie sukuria tarpinius sprendimus, savotiškus tarpininkus, tarp savo serviso ir el. komercijos platformų arba kitų turinio valdymo sistemų (TVS). Visas sistemos valdymas dažniausiai būna atskiroje sistemoje, kuriai reikalingi atskiri prisijungimo duomenys, taip pat nėra pateikiama jokios informacijos iš pačios el. parduotuvės, t.y. vartotojo duomenų. Pažymėtina, kad visi aptarti ir rasti moduliai yra nemokami dėl to, kad apmokestinama pati centralizuota sistema, t.y. integracija su el. komercijos sprendimu nemokama, tačiau reikia mokėti už pačią paslaugą ir gyvų pokalbių galimybę kaip tokią. Konkurencijos analizės metu buvo atrinkti populiariausi ir dažniausiai naudojami gyvų pokalbių sprendimai, kurių palyginimas pateikiamas lentelėje.
Lyginimo kriterijai |
LiveZilla |
Live Chat Inc |
Olark |
Zopim |
Pagrindinis funkcionalumas |
Daugiakalbiškumas |
Yra |
Yra |
Nėra |
Yra |
Istorijos paieška |
Yra |
Yra |
Yra |
Yra |
Informavimas apie oponento rašymą |
Yra |
Yra |
Yra |
Yra |
Pokalbio istorijos persiuntimas vartotojui |
Yra |
Yra |
Yra |
Yra |
Paruoštukai (žinutės) |
Yra |
Neaptikta |
Neaptikta |
Yra |
Siunčiama užklausa, kai nėra aktyvių operatorių |
Nukreipia į Kontaktai |
Yra |
Yra |
Yra |
Papildomas prisijungimas |
Taip |
Taip |
Taip |
Taip |
Informacija iš sistemos |
Nėra |
Papildoma integracija |
Nėra |
Nėra |
Aktyvių vartotojų informacija |
Yra |
Yra |
Nėra |
Nėra |
Lietuviška vartotojo sąsaja |
Yra, nekokybiška |
Nėra |
Nėra |
Yra, nekokybiška |
Centralizuota sistema |
Ne |
Taip |
Taip |
Taip |
Kainodara |
Modulis sistemai |
0 EUR / 139.90 EUR |
Nemokamas |
Nėra modulio, integracija |
Nemokamas |
Mėnesinis mokestis |
Nėra |
Nuo $36 |
Nuo $15 |
0 / nuo $11.20 |
Pateiktų kriterijų paaiškinimai (1.1 lentelė):
- Daugiakalbiškumas – ar su ta pačia sistema galima naudotis keliomis kalbomis, tarkime, el. parduotuvėje įdiegtos lietuvių ir anglų kalbos, ar modulis ir vartotojo sąsaja bus išversta atitinkamai.
- Yra – galima naudotis keliomis kalbomis vienu metu
- Nėra – negalima naudotis keliomis kalbomis vienu metu
- Istorijos paieška – bent pagal vieną kriterijų ar žymę atliekama paieška pokalbių istorijoje.
- Informavimas apie oponento rašymą – rodomas tekstas ar informacinis pranešimas apie tai, kad pokalbio oponentas rašo žinutę.
- Pokalbio istorijos persiuntimas vartotojui – pasibaigus pokalbiui ar suteikiama galimybė vartotojui gauti ką tik pasibaigusio pokalbio išrašą el. paštu ar kitu būdu.
- Paruoštukai (angl. canned messages) – tai iš anksto paruoštos ir sukurtos žinutės, pavyzdžiui, dažniausiai užduodamų klausimų, kurios gali būti panaudojamos pokalbio metu.
- Yra – galima kurti ir naudotis iš anksto paruoštomis žinutėmis.
- Neaptikta – vartotojai neturi galimybių kurti ir saugoti žinučių, tačiau automatiškai pateikiama pirmoji žinutė, klausianti, ar vartotojas turi kokių klausimų.
- Siunčiama užklausa, kai nėra aktyvių operatorių – ar suteikiama galimybė vartotojui nusiųsti užklausą administratoriams pasinaudojant užklausos ar kontaktų forma.
- Papildomas prisijungimas – ar jungiamasi į kitą, nutolusią nuo el. komercijos sprendimo sistemą, ar naudojantis sistema būtinas papildomas prisijungimas ir slaptažodis.
- Informacija iš sistemos – galimybė gauti informaciją iš el. komercijos PrestaShop sprendimo į gyvų pokalbių servisą ar aplikaciją:
- Yra – gaunama informacija apie pardavimus, vartotojo informaciją.
- Papildoma integracija – gaunama dalinė informacija atlikus papildomą programavimą.
- Nėra – surenkama ir atvaizduojama tik paties serviso informacija (apsilankymai, dažnumas ir kt.), tačiau nepanaudojama informacija apie pirkėjus, jų krepšelius, užsakymus ir kt.
- Aktyvių vartotojų informacija – ar atvaizduojama šiuo metu prisijungusių vartotojų statistinė informacija (jų būsena, naršomas puslapis, IP adresas ir kt.)
- Lietuviška vartotojo sąsaja – sistemos suderinimas ir vertimas naudojimui Lietuvos rinkoje ir lietuviškiems puslapiams:
- Yra – visa vartotojo sąsaja išversta kūrėjų, atitinka lietuvių gramatikos ir stiliaus taisykles.
- Yra, nekokybiška – vartotojo sąsaja nėra išversta ir išbaigta, vertimas mėgėjiškas ir kai kuriais atvejais klaidingas.
- Nėra – kūrėjai nepateikia nuorodų ar šaltinių į lietuvių kalbos vertimą, tokios galimybės nėra.
- Centralizuota sistema – ar pats bendravimas ir informacijos saugojimas vyksta el. parduotuvėje (svetainėje), ar visi duomenys ir procesai vyksta paslaugos tiekėjo serveriuose ir aplikacijoje:
- Taip – sistemos modulis yra tik tarpinis sprendimas, sujungiantis servisą su svetaine, visas bendravimo procesas, pokalbio informacija ir kt. saugomi paslaugos tiekėjo serveriuose.
- Ne – išnaudojami esamos svetainės resursai ar naudotojo kompiuteris, visi procesai, pokalbio informacija saugoma naudotojo kompiuteryje ar serveryje.
- Modulis sistemai – kiekvienam sprendimui įdiegti reikalingas arba modulis svetainei, arba integracija (programiniai pakeitimai pagal iš anksto paruoštą aprašymą), šioje skiltyje atsižvelgiama ar toks modulis svetainėms kainuoja.
- Mėnesinis mokestis – nurodoma ar už naudojimąsi paslaugomis reikia mokėti mėnesinį/abonentinį mokestį ir jo dydis su pigiausiu įmanomu planu. Kai kuriais atvejais, paslaugos tiekėjai siūlo nemokamą planą, todėl kainos nurodomos su pasviruoju brūkšneliu (/).