Jau ne kartą teko rašyti apie daugiaparduotuviškumą (angl. multistore) el. parduotuvės PrestaShop platformoje, tačiau daugeliui klientų vis dar kyla nemažai klausimų, susijusių su platformos naudojimu. Šiame įraše pasistengsime atsakyti į pagrindinius klausimus apie šias pakankamai naujas, bet naudingas funkcijas.
Daugiaparduotuviškumas – tai galimybė vienoje PrestaShop administravimo aplinkoje valdyti kelias el. parduotuves, turinčias skirtingus adresus (domenus). Pavyzdžiui, galite turėti el. parduotuves su keliais skirtingais aukščiausio lygio domenais: www.manoparduotuve.lt ir www.myshop.com. Paprasti lankytojai nė neįtars, kad el. parduotuvės yra valdomos vienoje platformoje. Daugiaparduotuviškumas neturi didesnės įtakos ir Google paieškos sistemai ar kitiems paieškos įrankiams (angl. search engines).
Keletas vienu metu valdomų elektroninių parduotuvių turbūt yra pagrindinis ir didžiausias privalumas. Viskas valdoma vienoje sistemoje vieno administratoriaus. Anksčiau tekdavo tą pačią sistemą diegti kelis kartus, kopijuoti ir sinchronizuoti duomenis.
Galimybė turėti tą patį prekių sąrašą, pateikiant skirtingą informaciją. Prekės gali būti vienodos PrestaShop sistemoje, tačiau atitinkamai pagal subparduotuvę galite:
Apskritai turėdami subparduotuvę, papildomai galite:
Užsakymai įjungus daugiaparduotuviškumą vykdomi visiškai taip pat, kaip ir be jo, tačiau suteikiama galimybė turėti arba bendrus, arba skirtingus visų el. parduotuvių vartotojus. Jeigu nustatysite ir pasirinksite turėti bendrus vartotojus, tai reikš, kad klientas, užsiregistravęs vienoje jūsų tinklo parduotuvėje, galės prisijungti prie kitos net nesiregistruodamas.
Lengvas ir greitas papildomos subparduotuvės prijungimas prie sistemos. Jeigu jau turite pasiruošę tam tikrą kelių subparduotuvių struktūrą, prijungti naują dažniausiai nekainuoja brangiai ir neužtrunka daug laiko.
Skirtingų šablonų naudojimas. Kiekvienai subparduotuvei galite naudoti skirtingą ar modifikuotą šabloną. Nors dažniausiai naudojamas visiškai tas pats šablonas, tik pakeistus logotipą, išlieka praktinė galimybė turėti visiškai skirtingus dizainus el. parduotuvėms.
PrestaShop sistema sukurta taip, kad kiekvienas modulis dažniausiai geba palaikyti daugiaparduotuviškumo funkcionalumą. Kiekvienas modulis gali turėti skirtingas nuostatas priklausomai nuo subparduotuvės. Tai reiškia, kad naudodamiesi Paysera ar kokiu kitu mokėjimo būdu galėsite priskirti skirtingus Paysera projektus mokėjimams surinkti – tai palengvins darbą ir/ar optimizuos mokesčius už pavedimus vietinėje rinkoje.
Tam tikrus modulius galima slėpti arba rodyti konkrečioje subparduotuvėje.
Tinkami ir kokybiški moduliai dažniausiai atsižvelgia į techninius ir architektūrinius skirtumus naudojant daugiaparduotuviškumą.
Didesnių trūkumų, apart šiek tiek sudėtingesnio valdymo ir techninio programuotojų palaikymo, sunku įžvelgti. Dirbdami su keliomis el. parduotuvėmis, turite tiesiog atidžiau administruoti sistemą, visuomet pasitikrindami, kurią el. parduotuvę valdote, kad nepakeistumėte informacijos ten, kur nereikia.
Taip pat sistemą paruošti darbui programuotojų komandai trunka šiek tiek ilgiau.
Visa sistema turi būti viename serveryje ir vienoje instaliacijoje. Jeigu norėsite JAV skirtą el. parduotuvę turėti JAV dislokuotuose serveriuose, o lietuvišką – Lietuvoje, gali būti sudėtinga, nes internetas ir pati sistema veikia skirtingai.
Nors oficialiai teikiama ir siūloma galimybė, kad vartotojai gali turėti tą patį krepšelį keliose skirtingose el. parduotuvėse, sujungtose daugiaparduotuviškumu, realiai ši galimybė įmanoma tik jei jūsų parduotuvės sukurtos tuo pačiu adresu (domenu). Pavyzdžiui, manoparduotuve.lt/batu-parduotuve ir manoparduotuve.lt/drabuziu-parduotuve. Tokiu atveju tarp kelių subparduotuvių nesudėtingai įmanoma integruoti bendrą krepšelį. Funkcionalumas tarp skirtingų aukščiausio lygio domenų PrestaShop sistemoje dar nėra tinkamai realizuotas.