Daugiaparduotuviškumas (multistore) su PrestaShop išsamiai

Daugiaparduotuviškumas (multistore) su PrestaShop išsamiai

Jau ne kartą teko rašyti apie daugiaparduotuviškumą (angl. multistore) el. parduotuvės PrestaShop platformoje, tačiau daugeliui klientų vis dar kyla nemažai klausimų, susijusių su platformos naudojimu. Šiame įraše pasistengsime atsakyti į pagrindinius klausimus apie šias pakankamai naujas, bet naudingas funkcijas.

Kas yra daugiaparduotuviškumas (angl. multistore)?

Daugiaparduotuviškumas – tai galimybė vienoje PrestaShop administravimo aplinkoje valdyti kelias el. parduotuves, turinčias skirtingus adresus (domenus). Pavyzdžiui, galite turėti el. parduotuves su keliais skirtingais aukščiausio lygio domenais: www.manoparduotuve.lt ir www.myshop.com. Paprasti lankytojai nė neįtars, kad el. parduotuvės yra valdomos vienoje platformoje. Daugiaparduotuviškumas neturi didesnės įtakos ir Google paieškos sistemai ar kitiems paieškos įrankiams (angl. search engines).

Kokie pagrindinai daugiaparduotuviškumo privalumai?

Keletas vienu metu valdomų elektroninių parduotuvių turbūt yra pagrindinis ir didžiausias privalumas. Viskas valdoma vienoje sistemoje vieno administratoriaus. Anksčiau tekdavo tą pačią sistemą diegti kelis kartus, kopijuoti ir sinchronizuoti duomenis.

Galimybė turėti tą patį prekių sąrašą, pateikiant skirtingą informaciją. Prekės  gali būti vienodos PrestaShop sistemoje, tačiau atitinkamai pagal subparduotuvę galite:

  • pateikti skirtingas kainas;
  • sukurti skirtingus aprašymus;
  • vienas prekes rodyti vienoje el. parduotuvėje, kitas – kitoje, tačiau viskas valdoma vienoje vietoje;
  • įkelti skirtingus paveikslėlius;
  • pažymėti bendrus arba skirtingus likučius, išskaidyti juos po skirtingus sandėlius

Apskritai turėdami subparduotuvę, papildomai galite:

  • nustatyti skirtingas kalbas ir valiutas priklausomai nuo el. parduotuvės. Vienoje parduotuvėje aktyvuojate lietuvių ir anglų kalbas, kitoje – rusų ir latvių, ir t. t. Pavyzdžiui, parduotuvėje, skirtoje Didžiosios Britanijos rinkai, galite prekių kainas rodyti tik svarais, Lietuvos rinkai – tik eurais;
  • įrašyti skirtingus vežėjus ir pristatymo būdus;
  • pateikti skirtingus mokėjimo būdus;
  • parinkti skirtingus modulius, atvaizdavimą, pavyzdžiui, priklausomai nuo šalies, vienoje el. parduotuvėje pradiniame puslapyje rodyti iškeltas prekes, o kitoje subparduotuvėje – naujausias prekes, ir t. t.;
  • keisti visą funkcionalumą, pavyzdžiui, galima padaryti, kad vienoje šalyje rodytų tik prekių katalogą, o kitoje leistų pirkti, ir kt.

Užsakymai įjungus daugiaparduotuviškumą vykdomi visiškai taip pat, kaip ir be jo, tačiau suteikiama galimybė turėti arba bendrus, arba skirtingus visų el. parduotuvių vartotojus. Jeigu nustatysite ir pasirinksite turėti bendrus vartotojus, tai reikš, kad klientas, užsiregistravęs vienoje jūsų tinklo parduotuvėje, galės prisijungti prie kitos net nesiregistruodamas.

Lengvas ir greitas papildomos subparduotuvės prijungimas prie sistemos. Jeigu jau turite pasiruošę tam tikrą kelių subparduotuvių struktūrą, prijungti naują dažniausiai nekainuoja brangiai ir neužtrunka daug laiko.

Skirtingų šablonų naudojimas. Kiekvienai subparduotuvei galite naudoti skirtingą ar modifikuotą šabloną. Nors dažniausiai naudojamas visiškai tas pats šablonas, tik pakeistus  logotipą, išlieka praktinė galimybė turėti visiškai skirtingus dizainus el. parduotuvėms.

PrestaShop moduliai ir jų veikimas naudojant daugiaparduotuviškumą

PrestaShop sistema sukurta taip, kad kiekvienas modulis dažniausiai geba palaikyti daugiaparduotuviškumo funkcionalumą. Kiekvienas modulis gali turėti skirtingas nuostatas priklausomai nuo subparduotuvės. Tai reiškia, kad naudodamiesi Paysera ar kokiu kitu mokėjimo būdu galėsite priskirti skirtingus Paysera projektus mokėjimams surinkti – tai palengvins darbą ir/ar optimizuos mokesčius už pavedimus vietinėje rinkoje.

Tam tikrus modulius galima slėpti arba rodyti konkrečioje subparduotuvėje.

Tinkami ir kokybiški moduliai dažniausiai atsižvelgia į techninius ir architektūrinius skirtumus naudojant daugiaparduotuviškumą.

Kokie daugiaparduotuviškumo trūkumai?

Didesnių trūkumų, apart šiek tiek sudėtingesnio valdymo ir techninio programuotojų palaikymo, sunku įžvelgti. Dirbdami su keliomis el. parduotuvėmis, turite tiesiog atidžiau administruoti sistemą, visuomet pasitikrindami, kurią el. parduotuvę valdote, kad nepakeistumėte informacijos ten, kur nereikia.

Taip pat sistemą paruošti darbui programuotojų komandai trunka šiek tiek ilgiau.
Visa sistema turi būti viename serveryje ir vienoje instaliacijoje. Jeigu norėsite JAV skirtą el. parduotuvę turėti JAV dislokuotuose serveriuose, o lietuvišką – Lietuvoje, gali būti sudėtinga, nes internetas ir pati sistema veikia skirtingai.

Nors oficialiai teikiama ir siūloma galimybė, kad vartotojai gali turėti tą patį krepšelį keliose skirtingose el. parduotuvėse, sujungtose daugiaparduotuviškumu, realiai ši galimybė įmanoma tik jei jūsų parduotuvės sukurtos tuo pačiu adresu (domenu). Pavyzdžiui, manoparduotuve.lt/batu-parduotuve ir manoparduotuve.lt/drabuziu-parduotuve. Tokiu atveju tarp kelių subparduotuvių nesudėtingai įmanoma integruoti bendrą krepšelį. Funkcionalumas tarp skirtingų aukščiausio lygio domenų PrestaShop sistemoje dar nėra tinkamai realizuotas.