Labai dažnai sulaukiame klausimų, kas diegiant PrestaShop el. parduotuvę geriau: kurti unikalų dizainą ar naudotis šablonine el. parduotuve? Šio įrašo tikslas – supažindinti skaitytojus su pagrindiniais šablonų naudojimo privalumais ir trūkumais.
Įsigyjant ir paruošiant šabloną darbui, projekto fazė nuo jo specifikacijos sudarymo iki paleidimo yra gana trumpa. Dažniausiai procesas susideda iš keleto etapų:
Šiuo atveju turbūt daugiausiai laiko klientui užtrunka išsirinkti konkretų šabloną. Pats sistemos ir šablono paruošimas trunka iki 10 kartų trumpiau nei unikalios el. parduotuvės kūrimas, kurį sudaro šie etapai:
Šablonai dėl tos pačios priežasties įmonei sutaupo ne tik laiko, bet ir nemažai finansinių resursų. Vidutiniškai šabloną galima įsigyti nuo ~40 iki 140 Eur (mokesčiai neįskaičiuoti).
Šablonų dažniausiai yra tiek daug, kad net sunku atsirinkti keletą jų panaudojimui. Šablonus rekomenduojame rinktis iš šių svetainių:
Visi šablonai nėra kaip nors programomis apriboti ar „užrakinti“. Visi jie taip pat modifikuojami, kaip ir standartinis (angl. default) šablonas arba sukurtas unikalus dizainas.
Prie šablonų dažniausiai būna pateikiami ir darbiniai Photoshop (.psd) failai, kuriuos dizaineris gali koreguoti bei pritaikyti prie jūsų prekės ženklo ar spalvinės gamos.
Patirtis (o ją kaupiame jau aštuonerius metus) rodo, kad didžioji dalis įsigytų šablonų būna su gausybe smulkių klaidų, pavyzdžiui, tam tikrose vietose neveikia vertimai, funkcionalumas ne iki galo išpildytas. Kai kuriais atvejais nėra ir/ar neveikia dalis standartinių PrestaShop funkcijų, kurios turėtų būti prieinamos be jokių papildomų korekcijų.
Šablonų kūrėjai gudrauja ir savo DEMO aplinkoje rodo kuo daugiau įmanomų šablono galimybių, įskaitant ir nestandartinius, unikalius bei neįprastus viršutinius meniu. Patirtis rodo, kad didžioji dalis tų meniu būna sunkiai suprantami bei sudėtingai valdomi paprastam el. parduotuvės administratoriui, todėl tuos meniu tenka sudėlioti programuotojams ir/arba keisti pačius meniu modulius.
Kaip su meniu valdymu, taip ir su tam tikrų reklaminių skydelių (angl. banners) valdymu mūsų klientai sunkiai susitvarko. Dažniausiai mygtukai, kurie juda ant reklaminių skydelių, iššoka, pasislepia arba būna aktyvūs, yra įprogramuoti siekiant sumažinti šablono parengimo kaštus.
Administratoriai neretai arba tuos aktyvius mygtukus vėliau naudoja tiesiog juos įpiešdami į paveikslėlį, arba pakeičia reklaminių skydelių modulius paprastesniu valdymu, arba kitais paprastesniais moduliais.
Šablonai daugiausiai tinkami mažus kaštus pradiniame etape turinčioms mažoms ir vidutinėms įmonėms arba didiesiems rinkos žaidėjams, kurie eksperimentuoja su nauja produkcija ar prekių linija. Šablonai leidžia daug greičiau ir pigiau įeiti į rinką, tačiau reikia atkreipti dėmesį į dažniausiai pasitaikančius jų trūkumus bei pasiruošti juos suvaldyti, kaip ir bet kurią kitą verslo ar projekto riziką.
Šablonai yra puikus startas pradiniu etapu, tačiau jie nesprendžia esminių didelio verslo problemų (išskirtinių apsipirkimo procesų, sujungimų ir nestandartinių prekių vaizdavimo ar pan.). Šablonai tinkami įprastoms prekių grupėms siekiant turėti standartinę el. parduotuvę arba papildyti savo fizinių parduotuvių tinklą prekyba internete.
Šablonai ilguoju periodu gali tapti brangesniu pirkiniu už unikalios, iš anksto pritaikytos prie verslo poreikių ir problemų el. parduotuvės sukūrimą.
————–