Šablonų (angl. themes) naudojimo privalumai ir trūkumai

Šablonų (angl. themes) naudojimo privalumai ir trūkumai

Labai dažnai sulaukiame klausimų, kas diegiant PrestaShop el. parduotuvę geriau: kurti unikalų dizainą ar naudotis šablonine el. parduotuve? Šio įrašo tikslas – supažindinti skaitytojus su pagrindiniais šablonų naudojimo privalumais ir trūkumais.

+ Šablonai sutaupo laiko

Įsigyjant ir paruošiant šabloną darbui, projekto fazė nuo jo specifikacijos sudarymo iki paleidimo yra gana trumpa. Dažniausiai procesas susideda iš keleto etapų:

  1. Kliento poreikių analizės (kokio funkcionalumo jam reikia ar kokio tipo dizainas turėtų būti).
  2. Šablono pasirinkimo.
  3. Šablono korekcijų.
  4. Testavimo.

Šiuo atveju turbūt daugiausiai laiko klientui užtrunka išsirinkti konkretų šabloną. Pats sistemos ir šablono paruošimas trunka iki 10 kartų trumpiau nei unikalios el. parduotuvės kūrimas, kurį sudaro šie etapai:

  1. kliento poreikių analizė (verslo problemų aiškinimasis, prekės ženklo panaudojimas dizaine, tikslinio vartotojo nustatymas ir kt.);
  2. specifikacijos sudarymas;
  3. dizaino karkaso (angl. wireframe) paruošimas;
  4. dizaino realizavimas (piešimas);
  5. paruošimas mobiliesiems įrenginiams ir naršyklėms (karpymas);
  6. programavimas;
  7. sujungimas su trečiųjų šalių ir/ar sandėlio sistemomis;
  8. testavimas.

+ Šablonai yra pigesnis el. parduotuvės sukūrimo variantas

Šablonai dėl tos pačios priežasties įmonei sutaupo ne tik laiko, bet ir nemažai finansinių resursų. Vidutiniškai šabloną galima įsigyti nuo ~40 iki 140 Eur (mokesčiai neįskaičiuoti).

+ Platus šablonų pasirinkimas

Šablonų dažniausiai yra tiek daug, kad net sunku atsirinkti keletą jų panaudojimui. Šablonus rekomenduojame rinktis iš šių svetainių:

+ Visus šablonus galima koreguoti, kaip ir unikalų dizainą

Visi šablonai nėra kaip nors programomis apriboti ar „užrakinti“. Visi jie taip pat modifikuojami, kaip ir standartinis (angl. default) šablonas arba sukurtas unikalus dizainas.

Prie šablonų dažniausiai būna pateikiami ir darbiniai Photoshop (.psd) failai, kuriuos dizaineris gali koreguoti bei pritaikyti prie jūsų prekės ženklo ar spalvinės gamos.

– Dažniausiai šablonuose yra klaidų

Patirtis (o ją kaupiame jau aštuonerius metus) rodo, kad didžioji dalis įsigytų šablonų būna su gausybe smulkių klaidų, pavyzdžiui, tam tikrose vietose neveikia vertimai, funkcionalumas ne iki galo išpildytas. Kai kuriais atvejais nėra ir/ar neveikia dalis standartinių PrestaShop funkcijų, kurios turėtų būti prieinamos be jokių papildomų korekcijų.

– Dažniausiai šablonų viršutiniai meniu ypač sunkiai valdomi

Šablonų kūrėjai gudrauja ir savo DEMO aplinkoje rodo kuo daugiau įmanomų šablono galimybių, įskaitant ir nestandartinius, unikalius bei neįprastus viršutinius meniu. Patirtis rodo, kad didžioji dalis tų meniu būna sunkiai suprantami bei sudėtingai valdomi paprastam el. parduotuvės administratoriui, todėl tuos meniu tenka sudėlioti programuotojams ir/arba keisti pačius meniu modulius.

– Šablonų pradiniai puslapiai ir reklaminiai skydeliai reikalauja programavimo žinių juos redaguojant

Kaip su meniu valdymu, taip ir su tam tikrų reklaminių skydelių (angl. banners) valdymu mūsų klientai sunkiai susitvarko. Dažniausiai mygtukai, kurie juda ant reklaminių skydelių, iššoka, pasislepia arba būna aktyvūs, yra įprogramuoti siekiant sumažinti šablono parengimo kaštus.

Administratoriai neretai arba tuos aktyvius mygtukus vėliau naudoja tiesiog juos įpiešdami į paveikslėlį, arba pakeičia reklaminių skydelių modulius paprastesniu valdymu, arba kitais  paprastesniais moduliais.

Išvados

Šablonai daugiausiai tinkami mažus kaštus pradiniame etape turinčioms mažoms ir vidutinėms įmonėms arba didiesiems rinkos žaidėjams, kurie eksperimentuoja su nauja produkcija ar prekių linija. Šablonai leidžia daug greičiau ir pigiau įeiti į rinką, tačiau reikia atkreipti dėmesį į dažniausiai pasitaikančius jų trūkumus bei pasiruošti juos suvaldyti, kaip ir bet kurią kitą verslo ar projekto riziką.

Šablonai yra puikus startas pradiniu etapu, tačiau jie nesprendžia esminių didelio verslo problemų (išskirtinių apsipirkimo procesų, sujungimų ir nestandartinių prekių vaizdavimo ar pan.). Šablonai tinkami įprastoms prekių grupėms siekiant turėti standartinę el. parduotuvę arba papildyti savo fizinių parduotuvių tinklą prekyba internete.

Šablonai ilguoju periodu gali tapti brangesniu pirkiniu už unikalios, iš anksto pritaikytos prie verslo poreikių ir problemų el. parduotuvės sukūrimą.

————–

Jeigu susidomėjote šabloninės el. parduotuvės kūrimu, užsukite į mūsų specialiai tam skirtą paslaugos puslapį.